Wednesday, July 20, 2011

Ten PR British police worked for Murdoch

The head of the outgoing Metropolitan Police, Sir Paul Stephenson said Tuesday that 10 members of staff of the Directorate of Public Affairs (DPA) British police had worked for the ill-fated News of the World. Stephenson said that a former employee of the newspaper Murdoch and scholars representing nearly a quarter of the staff of that address, which consists of a total of 45 employees.

He said that his statement of resignation was not an attack on Prime Minister David Cameron, for his handling of the scandal tracks. "Of course it was not my intention to attack the prime minister and say that you can not trust him," Stephenson said before the parliamentary committee investigating the crisis engulfing News Corporation, owned by Rupert Murdoch, and the relationship of empire means the Australian and British police.

Stephenson resigned on Sunday after it became known that London police had been hired as media adviser to Neil Wallis, deputy director of 'News of the World's leading newspapers involved in the scandal. In his resignation speech, Stephenson seemed to contrast his behavior with that of Cameron, who remained as a consultant and head of communications Andy Coulson, former editor of Murdoch.

Now, however, Stephenson told the committee that he agreed with Cameron that the two situations are not comparable. "Of course the work of Mr. Coulson and Wallis played for the London police are quite different." The main difference, however, is that Wallis was never personal adviser Stephenson.

No comments:

Post a Comment